Fotelharcos

Egy lusta ember gondolatai - avagy legyen világosság!

Linkblog

Friss topikok

  • ipartelep: Kérdés, hogy a Fidesz ide vonatkozó stratégiáját ki határozza meg, "találja ki". További kérdés, h... (2013.10.24. 09:51) Megérteni a Fideszt
  • szita szita péntek: @Darvon: No, az látod lehet. Valahogy mégsem ezt az utat járnám inkább. :) Az a fránya atomhulladé... (2010.11.07. 22:02) Sötétzöldek és az atomvonat

Csalódott vagyok. Nem kárörvendő és nem irigy - ezt így az elején szeretném gyorsan leszögezni. Állam bácsi megmenti a CHF hiteleseket, ami alapvetően azért egy jó gondolat. Azon már lehet vitatkozni, hogy tényleg azokat menti-e meg, akiknek szüksége van rá, belefér-e a lépés a jogállami keretekbe,  illetve hogy jót tesz-e valyh ez a bankrendszernek, országnak. Sokan rágták már ezt a csontot - én nem tenném. (Azt azért ide zárójelben csak leírom, hogy szerintem nem jó helyen segít az állam és sokat is árt vele. Ugyanakkor most nem erről akarok írogatni.)

 

Amikor szükségem volt rá én is vettem fel hitelt. Sokáig gondolkodtam rajta, komoly utánajárással választottam ki a számomra legkedvezőbb kondíciót. Nem dőltem be a CHF hitelek csábítóan alacsony kamatának, hanem gondolkodtam. Úgy véltem túl nagy a kockázata annak, hogy a frank elszáll a forinthoz képest és én ezt nem akarom vállalni. Igaz, magasabb kamattal, de forint kölcsön mellett döntöttem. Gondosan megvizsgáltam, hogy a bank hogyan húzhatja rám a vizes lepedőt és olyan konstrukciót választottam, ahol ennek az esélye minimális volt.

Akár mennyire is előrelátó akartam lenni nem készültem fel arra, hogy az ÁSZF módosításával kivesznek a szolgáltatásból egy olyan elemet, amit eddig ingyenesen biztosítottak: nevezetesen a kötelező biztosítást. Ezt ugye kénytelen voltam megkötni, így a havi törlesztőm (a biztosítás díját is beleértve, ami ugye eleinte ingyenes volt) a másfélszeresére nőtt 7 év alatt. Szívás, de ennél csak úgy lehettem volna előrelátóbb, ha nem veszek fel hitelt.

Ehhez képest van ugye az egységsugarú átlagpógár, aki zabálta a CHF hitelt, mer' az jó. Nem kalkulált, nem számolt. Illetve lehet megtette, de túlzottan optimista volt. Ez utóbbi esetben akkor úgy vélem az ő tranzakciója olyasmi volt, mint a tőzsdézés. Rossz papírokat vett, bukott rajta, így járt... Azt hiszem legtöbben mégiscsak az eccerű emberek közül kerültek ki.

Sokan igencsak pórul jártak így. Szánom őket, de csak úgy, mint azt az autóst, aki véletlenül balesetet okoz - azaz attól még, hogy sajnálom mégiscsak elvárom, hogy büntetést kapjon. Miért is? Hát hogy tanuljon belőle. Nem csak ő, de mindenki, aki a volán mögé ül az eszébe fogja vésni, hogy ez egy veszélyes üzem, vigyázni kell! Ha nem büntetnék a véletlen gázolót, mi lenne az utakon? No ezért kellene viselniük tetteik következményét a CHF hiteleseknek. Ennek híján a pénzügyi kultúra nem fog fejlődni, hisz minek? Ha felelőtlenek vagyunk állam bácsi, a jó atyuska majd kihúz minket a sz*rból! Ez pedig rossz üzenet.

Szóval csalódott vagyok, na. Ebben az országban úgy tűnik nem éri meg gondolkodni. Menni kell az árral a csürhe után, aztán ha baj van, hát bizton számíthatunk azokra, akik a szavazatainkra hajtanak. Csak az a lényeg, hogy mindig ott legyünk, ahol sokan mások is.

Mit tekintenék jó megoldásnak? Őszintén - nem tudom. Abban biztos vagyok, hogy nem ezt.

Címkék: hitel frank chf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fotelharcos.blog.hu/api/trackback/id/tr243231798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása